Галевски: Ковидот ги осакати кината, но продукцијата не е смалена – квалитетни филмови и серии ќе има, стриминг дистрибуција направи исчекор напред
Ковидот ги оскати кината, големите платна, но филмот не застана, напротив во теков на пандемијата се произведуваше интензивно со сите ризици и продукциски нема криза, но има крза во прикажувањето во кината. Од друга страна компаниите кои се занимаваат со стриминг продукции и со стриминг дистрибуција, како Нетфликс, Амазон, направија исчекор повеќе, бидејќи имаат одлична платформа каде купците си плаќаат за д агледаат филмови. Тука дојде до конфликт, уште пред 2-3 години, помеѓу Кан и Нетфликс, тој спор се уште трае, затоа што Кан не сака да им даде шанса на овие стриминг компании, затоа што не придонесуваат во оддржувањето на кината, изјави во Утрински брифинг Владо Галевски, филмски критичар и рецензент.
Не само Кан и Берлин и Венеција веќе поставија некои рамки. Најстроги се Французите бидејќи според нивните правила, странски филм треба да се прикажува три години во Франција за да дојде на стриминг, вели Галевски.
Стриминг компаниите покажаа високо ниво на „проникливост“ во тоа што бара публиката. Сериите кои се произведуваат кај овие стриминг компании се на инзвонредно високо уметничко квалитативно ниво, така што голем дел од најреномираните светски режисери кои правеле кино филмови прават серии, додава Галевски.
Има инзвонредно голем број на серии од неанглиско говорно подрачје кои се полуларни и кои се гледани во светот. Има шпански, руски, италијански, француски серии. За режисерите од една страна е вносно, има големи пари, квалитетот се изневелира, технологијата отиде напред и сега она што е достапно за големото платно е достапно и за екранот. Фактички секоја серија и секој „Тв филм“ може да се прикаже на големо платно, вели Галевски.
Се случува големите фестивали и оние од средната категорија основната задача е маркетинг, договарање на купување и продажба на филмови. Тоа изостана. Со згаснувањето на публика, а новинари, маркет мајстори, тој зијан што се направи во индустријата е причина за финасискиот пад. Од друга страна се стабилизираат некои работи, Берлин го направи својот фестивал во два дела – едниот онлајн, со тоа што можеше да се каредитираш да гледаш по некој филм. Истото се случи и со Кан.
Целиот разговор погледнете го во видеото